13 nov 2008

PLATAFORMA EN DEFENSA DE LES ZONES VERDES I D' EQUIPAMENTS DE MAS LLUI , INFORMEM

SANT FELIU DE LLOBREGAT

zonesmasllui@gmail.com

INFORMEM

Gràcies a les mobilitzacions que s’han dut a terme durant aquests dos anys pels veïns i veïnes del barri, i a les actuacions d’aquesta Plataforma, podem dir que:

La proposta inicial presentada per l’Ajuntament el Febrer del 2006 i que vàrem aturar, respecte a la modificació del PGM (Pla General Metropolità), que afectava a les zones verdes i d’equipaments del barri, ha estat replantejada.

Aquesta proposta inicial comportava la construcció d’habitatges a la gran zona verda i d’equipaments del carrer de Frederica Montseny, denominada col·loquialment com “la pastilla”.

Us informem de la situació actual:

Hem aconseguit que no es construeixin habitatges a la zona de la “pastilla” i hem obtingut el compromís polític per a la presentació d’un projecte d’ordenació d’aquest terreny, creant zones verdes i un complex esportiu de lleure, degudament integrat dins de l’entorn.

El Govern Municipal ha presentat una nova proposta on ha diversificat les zones de construcció de manera que tinguin menys impacte pel barri, garantint que les noves edificacions projectades quedin vinculades a unes cotes i alçades que no afectin a la visual de les edificacions existents des de la seva planta baixa, així com garantint també que tots els carrers afectats siguin prèviament urbanitzats i adequats a les dimensions i serveis de la resta del barri.

És intenció del Govern presentar aquesta proposta durant el Ple de Novembre (25-11-08 20 hores), amb una ampliació a 2 mesos d’exposició pública per al·legacions.

Aquesta Plataforma ha lluitat en tot moment per preservar les zones verdes i d’equipaments del barri de Mas Lluí, i continuarem vetllant pels interessos del barri pel que fa a la requalificació de zones verdes i d’equipaments, amb la que no hem estat ni estarem mai d’acord.

Amb el suport de l’AAVV de Mas Lluí.

Sant Feliu de Llobregat , Nov. 2008

8 comentarios:

Anónimo dijo...

Te da mucha alegría cuando recibes mails que dicen:
"Felicidades por el éxito obtenido y gracias por los esfuerzos realizados"
"Seguid adelante, gracias por vuestros esfuerzos"
"Gracias a todos los miembros de la Plataforma por vuestro trabajo y sacrificio"
Pues la verdad, después de tanto esfuerzo y horas sin disfrutar de tu familia e hijos, te da un buen subidon de moral.
Gracias a todos por contestar y animar.
Isabel - Plataforma Mas Lluí

Anónimo dijo...

Otro correo de ánimo que nos dice:
"Muchas gracias por enviarme el informe.........Ya lo estamos consiguiendo.........sigamos así. Ánimo para todos"
Muchísimas gracias y lo mismo de antes, esto anima a seguir.

Anónimo dijo...

Enhorabuena por los logros alcanzados.

Muchas gracias por vuestro trabajo y dedicación.

Alberto - Lydia - Oscar - Judith

Anónimo dijo...

En primer lugar quisiera manifestar todo el respeto que me merecen todas aquellas personas que con toda su buena voluntad se movilizaron y con honestidad dedicaron parte de su tiempo a defender las zonas verdes y de equipamientos de Mas Lluí ante las amenazas de su recalificación urbanística.

No obstante, tras leer el informe de la Plataforma y la A.VV. de Mas Lluí, no he logrado ver cuáles son los logros alcanzados a los que se hacen referencia. Por lo contrario, se confirma que la recalificación de zonas verdes continuará y que se construirán viviendas en ellas. La única salvedad es que no se construirán en la famosa “pastilla”, si no en otras zonas verdes menos famosas.

Siento asumir el papel incomodo del aguafiestas y tener que manifestar que es objetivamente injustificable esa euforia. Salvo que la euforia esté fundamentada únicamente en el hecho de que se haya logrado no construir viviendas en la famosa “pastilla”, y que con ello ya se de por alcanzado el resultado perseguido. Pues, a la vista de la información disponible en estos momentos, el resultado que parece cierto es que habrán tres promociones inmobiliarias en otras zonas verdes de Más Lluí menos famosas, que se perderán tras ser recalificadas significando 26.700 metros cuadrados más de techo edificable en el barrio.
Por último, decir que a la vista también de los hechos y resultados, me parece cuanto menos excesiva la conclusión que se hace al final del informe de la Plataforma y la A.VV., en el que se asevera sin la modestia y humildad que correspondería que: “Aquesta Plataforma ..., i continuarem vetllant pels interessos del barri pel que fa a la requalificació de zones verdes i d’equipaments, amb la que no hem estat ni estarem mai d’acord.”

Anónimo dijo...

Pel que veig, es requalifica menys zona forestal però amb aquest nou PGM és perden totes les zones verdes que queden a Mas Lluí!!!. No ho podem permetre!!!!!!!
Mes amunt dieu:“El Govern Municipal ha presentat una nova proposta on ha diversificat les zones de construcció de manera que tinguin menys impacte pel barri, garantint que les noves edificacions projectades quedin vinculades a unes cotes i alçades que no afectin a la visual de les edificacions existents des de la seva planta baixa, així com garantint també que tots els carrers afectats siguin prèviament urbanitzats i adequats a les dimensions i serveis de la resta del barri.”

Ja heu vist!. Després de las mobilitzacions i signatures a les que tots els meus veïns i jo també vàrem col·laborar, davant mateix de la nostra piscina (i blocs a on vivim, és clar) la nova proposta és requalificar la zona verda i fer-hi un bloc de 90 pisos amb P.Baixa + 4 pisos d’alçada!!!.

En el plànol de aquest projecte, C. Roses 117 (14.a Mas Lluí II), requalificació de la zona verda que hi ha al costat del col·legi Martí i Pol, es veu perfectament com a les 4 escales (60 pisos) del Passeig Comte Vilardaga 148-162 i pisos de sobre el Mercadona aquests blocs de 90 pisos projectats ens taparan la vista i el sol com a mínim fins el 3er pis!!!. A la piscina ens ho taparà TOT i a més a més tindrem molts espectadors!!!!.

No es podria fer alguna cosa?. I a sobre perdem l'única zona verda que hi ha al costat de l’escola Martí i Pol. L'escola s’està quedant petita, i si el terreny el requalifiquen ja mai es podria ampliar!!!. I és més, que en serà del caminet camp a través que hi ha hagut sempre en aquesta "zona verda" que facilita enormement l'accés a l'escola i al Parc d'Europa des de el Passeig Comte de Vilardaga?.

Anónimo dijo...

¿Que pensais ahora de lo que informabais en nov. 2008?
"La Modificació puntual del Pla General Metropolità ...", aprobada en el pleno de noviembre, se concreta para Mas Lluhí con la pérdida de 15.432 m2 de zonas verdes y equipamientos.
¿Vais a presentar alegaciones? ¿Están previstas movilizaciones o actuaciones de protesta?

Anónimo dijo...

Yo tampoco acabo de entender la euforia que mostráis. El nuevo planteamiento aprobado provisionalmente en el pleno de Noviembre sigue siendo nefasto para Mas Lluí. Creo que no se tendría que aceptar bajo ningún concepto pérdidas de zonas verdes y equipamientos en el barrio. Y, la verdad, no me parece importante el uso que el Ayuntamiento quiera hacer con los recursos que obtenga. Es, simplemente, inaceptable.
Tengo la impresión de que se ha manipulado desde el Ayuntamiento a vuestra Plataforma, para justificar que el cambio se aprueba con el beneplácito del barrio (El periódico, 2/2/09, donde el alcalde dice sin despeinarse que "los vecinos de Mas Llui apoyan la propuesta").
No se a quién se refiere, la verdad. Espero que seáis coherentes y os sigáis mostrando en contra de la recalificación de zonas verdes y de equipamientos para construir viviendas.

Anónimo dijo...

Estoy totalmente de acuerdo con lo que suscribe Raul
¿os han manipulado o creeis en lo que decis? y ¿os llamais "Plataforma en defensa de les zones verdes i equipaments de Mas Lluí" y estais planteando que se pierdan precisamente zonas verdes y equipamientos a cambio de la construcción de viviendas?
esto huele a cambalache con un trasfondo de especulación